Proč u mě propadla Propast času

Není to recenze a nebudu ani tvrdit, že by být měla. Jsou to jen důvody, proč jsem to nezvládla… Moje první nedočtená kniha v roce 2017.

Dojmy až do strany 168, přičemž posledních cca pětadvacet stran jsem spíš jen zběžně prolistovala bez většího zájmu. Musím říct, že jsem vydržela dost dlouho. I z toho důvodu jsem zvažovala, zda se do knihy přece jen nezakousnout a nedočíst ji. Ale… ne. Nebavila mě a svou šanci již dostala. Myslím, že necelých sto sedmdesát stran je dostatečný prostor…


Moc nechápu, čím si kniha získala takový věhlas. Ano, zcela jistě přináší něco, co tu zatím nebylo, ale nijak zvlášť zajímavě napsané. Na můj vkus autor nadužívá vykřičníky (jak v projevu vypravěče, tak postav), ačkoli oznamovací věty by v daných okamžicích byly daleko vhodnější. Možná mi jen nesedl autorův styl psaní, to samozřejmě nevylučuji. Možná to je celková jazyková jednoduchost, co mi vadí. Nebo moje absolutní lhostejnost k osudům postav. Nemělo by mi přece být jedno, co s nimi bude... Tedy pokud to není spisovatelský záměr. Pokud je, tak gratuluju, povedl se dokonale. Je sice pěkné, že se autor nebojí kosit své postavy, ale přijde mi to psané tak nějak bez emocí...  str. 160 a už umřelo docela dost lidí. A víte co? Mně je to jedno. I kdyby umřela Toňa, tak mi to nejspíš bude jedno. Alespoň že kapitoly jsou krátké. Dále se dostáváme k bodu "když už nic, pochval aspoň obálku...". Moc hezká. Ta původní. Na závěr můžu jen děkovat své prozíravosti, že jsem si na veletrhu nepořídila druhý díl, jak jsem v jednu chvíli zvažovala.  Od autora mám doma ještě knihu Legionář, tak uvidím po ní, zda budu dávat do třetice šanci.

Četl jste někdo knihu? Jaký na ni máte názor?


6 komentářů:

  1. Tak to je mrzuté, ale někdy to prostě nesedne. Knihu mám taky v plánu přečíst, tak jsem zvědavá, ale taky nemám ráda, když jsou mi postavy lhostejné. Téma mi každopádně přijde zajímavé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Téma je zajímavé, a možná kdyby to napsal někdo jiný, tak by se mi to líbilo, ale to nezjistím.
      Přeji, ať ti knížka sedne. :)

      Vymazat
  2. No, do knihy se rozhodně pouštět nebudu, částečně kvůli tvému názoru a částečně, protože to vůbec není kniha po které bych sáhla.
    Ale někdy to tak je, že všichni jsou nadšení a pár lidí si říká, to jako fakt? Mám to takhle u Zlodějky knih, pokoušela jsem se ji číst několikrát a nedostala jsem se ani do čtvrtiny :/ :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to znám, mám to tak pro změnu u Volání kukačky :D
      Zlodějku knih jsem nečetla, ale vím, že je hodně oblíbená :) Navíc je to prý jedna z těch knih, u níž brečí i lidi, co u knih normálně nebrečí (k takovým tuším patří i Hvězdy nám nepřály a Než jsem tě poznala). Vzhledem k tomu, že se řadím k těm, co u knih nebrečí, mám docela chuť vyzkoušet, jestli to bude fungovat i na mě. :)

      Vymazat
  3. Bohužel jsem nečetla a nemohu soudit, ale nevím, jestli po tvé recenzi najdu ještě dost chuti a odvahy :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba se ti to bude líbit, ve svém hodnocení jsem dost osamocená :D

      Vymazat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.