Obnažená Paříž

Pokud se vám zdá úroveň mých příspěvků poněkud kolísavá, tak...se vám to nezdá :-) Dřív jsem psala recenze na BLoK.cz (Blíže o Kultuře), což je stránka naší školy. Proč vám to říkám? Protože ty slabší příspěvky (třeba jako ten dnešní) jsou z oné doby. Letos maturuji a nemám tedy moc času na čtení, natož na psaní recenzí, proto sem dávám ty starší (které na školním blogu stejně nikdo nečetl, v tomto směru  si nedělám iluze =D

Kniha Obnažená Paříž je moje první     (a rozhodně ne poslední) setkání se Stephenem Clarkem. Dá se říct, že je to vlastně celkem netradičně pojatý, a navíc vtipný průvodce po tomto slavném městě. Najdete zde vše, čím je Paříž tak slavná. Tedy od umění přes módu a jídlo až po romantiku. A samozřejmě mnoho dalšího. Každá oblast zahrnuje velké množství užitečných rad, tipů a postřehů. Je třeba mít na paměti, že tyto postřehy jsou celkem subjektivní (například ten, že je Paříž malá – osobně jsem tento dojem neměla).

Na druhou stranu, autor by přece své čtenáře neposílal do míst, kde se jemu samotnému nelíbilo… (a nebo možná ano, ale to už by pak spíš bylo na úvahu "Proč je ten pan spisovatel tak zlomyslný..."
:-)) Clarke zde také odkazuje na své předchozí knihy ze série Merde!, Tak pravil hlemýžď a 1000 Years of Annoying the French (zatím u nás nevyšla). Obálka se mi moc líbí, je opravdu povedená. Pokud se tedy chystáte zakusit Paříž na vlastní kůži, nezapomeňte přibalit toto originální dílko na místo průvodce! :-)

PS: Od napsání recenze uplynulo již hodně času a já dostála svým slovům v úvodu a nedávno přečetla knížku ze zmiňované série Merde! Rok v Paříži a rovněž doporučuji. A z knihovny už na mě doma čeká Jeho Veličenstvo Bertie... :-)


Okomentovat

Děkuji za vaše komentáře, vždy mi udělají radost :)

Používá technologii služby Blogger.